Τρίτη 23 Μαρτίου 2010

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΑΣΠΕ ΣΤΟΝ Κ.ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟ ΓΙΑ ΤΟΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΔΙΟΡΙΣΜΟΥΣ ΠΟΛΥΤΕΚΩΝ

Αρ. Πρωτ. 72
Αθήνα, 8/3/2010

Εξοχότατο

Κύριο Γιώργο Παπανδρέου

Πρωθυπουργό

Μέγαρο Μαξίμου

Ηρώδου Αττικού 19, Τ.Κ. 10674

Εξοχότατε Κύριε Πρόεδρε,


γνωρίζοντες την ευαισθησία σας για τις πολύτεκνες οικογένειες, μετά και το θερμό και εγκάρδιο χαιρετισμό που μας απευθύνατε πριν λίγο καιρό κατά την ημέρα εορτασμού της πολύτεκνης οικογένειας ότι: «…Η νέα κυβέρνηση δεν θα αρκεσθεί σε αποσπασματικά μέτρα, αλλά θα προχωρήσει άμεσα σε ολοκληρωμένες και οριζόντιες πολιτικές, στο σπίτι, στο σχολείο, στην εργασία, στην κοινωνία. Πολιτικές, οι οποίες θα αντιμετωπίζουν τις ανάγκες της πολύτεκνης οικογένειας, αλλά παράλληλα θα δίνουν κίνητρα και θα ενθαρρύνουν τα νέα ζευγάρια να μεγαλώσουν όχι όσα παιδιά μπορούν, αλλά όσα παιδιά θέλουν.»

Αναγκαζόμαστε να προσφύγουμε σε εσάς και να ζητήσουμε τη παρέμβασή σας, καθότι:

1. Με το νέο φορολογικό νόμο πλήττεται η πολύτεκνη οικογένεια.

Ενώ το Σύνταγμα αναφέρει ρητά ότι: «Οι Έλληνες πολίτες συνεισφέρουν χωρίς διακρίσεις στα δημόσια βάρη, ανάλογα με τις δυνάμεις τους», οι πολύτεκνοι, χρόνια τώρα, φορολογούνται βαρύτατα, αφού το κατά κεφαλή φορολογητέο τους εισόδημα είναι πολλές φορές κάτω από τα όρια της φτώχειας!

Και στο κατεπείγον φορολογικό νομοσχέδιο πλήττονται ανελέητα οι πολύτεκνοι, αφού με τις περικοπές του δώρου Πάσχα, επιδόματος αδείας, δώρου Χριστουγέννων προβλέπεται περικοπή κατά 30% για τον άγαμο και η ίδια περικοπή κατά 30% για τον πολύτεκνο με 4, 5, 6, 10 κ.λπ. παιδιά!

Το ίδιο γίνεται επίσης και στη μείωση κατά 12% στα επιδόματα των μισθών των δημοσίων υπαλλήλων. Πάλι στην ίδια μοίρα ο άγαμος και ο πολύτεκνος! Τα παιδιά είναι πολίτες δεύτερης κατηγορίας; Δεν έχουν ανάγκες για τροφή, ένδυση, βιβλία, ….

Ακόμα, στην ίδια μοίρα τίθενται άγαμοι και πολύτεκνοι και στα μεγάλα εισοδήματα της έκτακτης εισφοράς!

Έτσι συνεισφέρουν όλοι ανάλογα με τις δυνάμεις τους;

Και μόνο η αύξηση του ΦΠΑ κατά 2% σε όλα τα είδη θα επιφέρει μεγάλο κόστος στους πολυτέκνους, αφού έχει υπολογισθεί ότι μια 4-μελής οικογένεια (δηλαδή με 2 παιδιά μόνο) θα έχει επίπτωση 600 ευρώ ετησίως. Η σημαντική αυτή αύξηση του ΦΠΑ σε ένδυση – υπόδηση κ.λπ παιδικά προϊόντα πλήττει κυρίως τους πολυτέκνους.

Εάν συνυπολογίσουμε και τις περικοπές στα επιδόματα και στα δώρα Πάσχα, Χριστουγέννων κ.λπ, είναι προφανές ότι η επιβάρυνση είναι πολύ μεγάλη και αναλογικά μεγαλύτερη για τις πολύτεκνες οικογένειες, περισσότερο από δύο – τρεις μηνιαίους μισθούς ενός μέσου δημοσίου υπαλλήλου!

Είναι δυνατό να επιβιώσει έτσι μια πολύτεκνη οικογένεια; Σε άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης οι οικογένειες με πολλά παιδιά στηρίζονται από την Πολιτεία, μέσω των ισχυρών κοινωνικών υποδομών αλλά και των πλουσιοπάροχων επιδομάτων τέκνων, στην Ελλάδα δυστυχώς οι πολύτεκνοι με τα εξαγγελθέντα μέτρα, οδηγούνται στη φτώχια και την εξαθλίωση!

Πού είναι η ειδική μέριμνα του Κράτους για την πολύτεκνη οικογένεια όπως επιτάσσει το Σύνταγμα;

Κύριε Πρόεδρε, ζητούμε:

§ να εξαιρεθούν οι πολύτεκνοι Δημόσιοι Υπάλληλοι, από αυτά τα μέτρα λιτότητας και εξαθλίωσης, γιατί οι πολύτεκνοι είναι οι μόνοι που δεν φταίνε για την κατάντια του τόπου και κάνουν τα πάντα για την πραγματική ανάπτυξη και ουσιαστική αναγέννηση της Χώρας μας. Είναι γνωστό ότι η μείωση του πληθυσμού μιας χώρας, όπως συμβαίνει στην Ελλάδα, είναι δείκτης οικονομικής ύφεσης και όχι ανάπτυξης.

§ να στηριχθούν οι πολύτεκνες οικογένειες, οι οποίες με τα οικονομικά μέτρα που εξαγγέλθηκαν, ωθούνται στη φτώχεια και τον κοινωνικό αποκλεισμό! Είναι επείγον να υπάρξει μεγαλύτερη φορολογική απαλλαγή από το γελοίο ποσό των 1000 ευρώ που προβλεπόταν έως τώρα για κάθε παιδί από το 4ο και για κάθε επόμενο, διότι εάν η Ελλάδα μείνει χωρίς πολύτεκνες οικογένειες, τότε θα έχει η ίδια επιλέξει την αυτό-εξαφάνισή της!


2. Με τα εξαγγελθέντα μέτρα της Υπουργού Παιδείας κ. Άννας Διαμαντοπούλου για την Παιδεία, ισχύουσες νομοθετικές διατάξεις για το διορισμό των πολυτέκνων εκπαιδευτικών, βαδίζουν προς κατάργηση.

Ειδικότερα για τους πολύτεκνους η υποχρέωση επιτυχίας στον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ, με δεδομένη την αντικειμενική τους στενότητα σε χρόνο και χρήμα, που είναι απαραίτητα για την προετοιμασία και τα φροντιστήρια, ισοδυναμεί με αποκλεισμό. Δεν είναι δυνατόν αυτοί που έχουν κάνει τα πάντα για την αντιμετώπιση του δημογραφικού προβλήματος, να τιμωρηθούν χάνοντας νόμιμα και συνταγματικά κατοχυρωμένα δικαιώματά τους διότι κάποιοι δεν μπορούν ή δεν θέλουν να καταλάβουν τις αιτίες ύπαρξης του προβλήματος. Οι εκπαιδευτικοί που βασίστηκαν σε νομοθετημένες διαδικασίες της Πολιτείας, προγραμμάτισαν την οικογενειακή και επαγγελματική τους ζωή και από 2 και 3 παιδιά, που είχαν, είτε ήδη απέκτησαν - χωρίς όμως να προλάβουν την καταληκτική ημερομηνία της προηγούμενης εγκυκλίου διορισμού πολυτέκνων εκπαιδευτικών - είτε περιμένουν το 4ο τέκνο τους - οι μητέρες βρίσκονται σήμερα στο τελευταίο στάδιο της εγκυμοσύνης τους - και αναμένουν το καλοκαίρι που μας έρχεται να τύχουν των όποιων ευεργετημάτων έχει μέχρι σήμερα νομοθετήσει γι’ αυτούς η Πολιτεία.

Και αναρωτιούνται:

Ι. Ποιά η συνέχεια και η αξιοπιστία της Πολιτείας;

ΙΙ. Είναι δυνατόν να καταργούνται οι νόμοι και οι αποφάσεις, που αποσκοπούν στη ενθάρρυνση των γεννήσεων και που λαμβάνονται στα πλαίσια του άρθρου 21 παρ. 2 και 5 του Συντάγματος για την προστασία των πολυτέκνων και την άσκηση δημογραφικής πολιτικής;

ΙΙΙ. Τι παράδειγμα δίνει η ίδια η Πολιτεία όταν δεν σέβεται τις αποφάσεις που λαμβάνει και μεταβάλει συνεχώς το εργασιακό περιβάλλον και τις λοιπές συνθήκες που ζουν οι πολίτες;

IV. Ξεχάστηκε η απόφαση της διακομματικής επιτροπής της Βουλής για το Δημογραφικό του 1993;

Κύριε Πρόεδρε, ο νόμος 3255/2004 λειτούργησε με καθαρά δημογραφικά κίνητρα. Ένας νόμος που δίνει στον πολύτεκνο εκπαιδευτικό το διορισμό του κοντά στην οικογένειά του μόλις αποκτήσει το 4ο του παιδί, έτσι ώστε να έχουμε οικογένειες ενωμένες και αγαπημένες! Συγχρόνως ο διορισμός αυτός έφερε αφενός Εκπαιδευτικούς με αρχές και αξίες στα σχολεία και αφετέρου έδωσε νέες γεννήσεις στην πατρίδα μας. Έτσι φθάσαμε να έχουν διορισθεί μέχρι τώρα στην εκπαίδευση με αυτό το νόμο, πάνω από 3.500 πολύτεκνοι εκπαιδευτικοί, που σε ποσοστό άνω του 80% είναι νέοι πολύτεκνοι.

Σημειώνουμε επίσης ότι κατ΄ επανάληψη έχει κριθεί από το ΣτΕ ότι: «δεν είναι συνταγματικά ανεκτός ο περιορισμός ή η υποβάθμιση της παρεχομένης στους πολυτέκνους ειδικής φροντίδας, άνευ αποχρώντος λόγου». Τέτοιος λόγος δεν υπάρχει, όταν μάλιστα σήμερα η χώρα μας βρίσκεται σε τροχιά δημογραφικής κατάρρευσης και οι πολύτεκνες οικογένειες αποτελούν εστία αντιστάσεως. Το δε μέτρο αυτό, που σωστά το ΠΑΣΟΚ είχε πρώτο νομοθετήσει με το νόμο 3027/2002, δεν έχει κανένα κόστος για το Κράτος και είναι αποτελεσματικός, αποτελεί δε δημογραφικό κίνητρο και κτυπά την ανεργία των πολυτέκνων.

Η ΑΣΠΕ, στηρίζει τη ρήση της κ. Υπουργού Παιδείας: «πρώτα ο Μαθητής», όμως παράλληλα πρέπει να ληφθούν και μέτρα για να υπάρξουν αυτοί οι Μαθητές και ένα τέτοιο μέτρο, όπως αποδεικνύεται στην πράξη, είναι η διατήρηση της πρόνοιας του ν.3255/2004 για το διορισμό των πολύτεκνων εκπαιδευτικών, καθότι για πρώτη φορά μετά το 1981 η μεταβολή του αριθμού των παιδιών κάτω των 5 ετών είχε θετικό πρόσημο το 2004(έτος που εφαρμόσθηκε το μέτρο διορισμού του ν.3255/2004) και συνεχίζει να αυξάνεται με ρυθμό 2% κατά το 2007, 1,64% το 2008 και 2,48% το 2009.

Κύριε Πρόεδρε, το κοινωνικό Κράτος αποτελεί θεμελιώδη αρχή του Συντάγματός μας και του ΠΑΣΟΚ, προάγει την κοινωνική δικαιοσύνη, ενώ η απασχόληση κοινωνικά ευπαθών ομάδων όπως οι πολύτεκνοι αποτελεί πρόκληση τόσο για τη φύση όσο και για την ποιότητα της Δημοκρατίας.

Με ιδιαίτερη εκτίμηση

Για την ΑΣΠΕ

Ο Πρόεδρος Ο Γεν. Γραμματέας

Βασίλειος Θεοτοκάτος Εμμανουήλ Χρυσόγελος